5 dihalnih nasvetov za ohranjanje imunosti v zimskih dneh

Zima je čas, ko so prehladi in gripa na pohodu. Gre za čiščenje organizma, vzpostavljanje ravnovesja v malo bolj temperaturno zaostrenih pogojih. Nič posebnega pa vendar človeka razvajenega zaradi udobnega urbanega življenja včasih položi v posteljo za kak teden ali dva. No gripa je letos posebna, ima konkurenco, ki jo je po naročilu na ključ (tako se vsaj zdi) izdelal WHO in se je malo umaknila zaradi dampinških cen zdravljenja.


Pustimo politiko bolezni ob strani. Mi smo se vselej in se bomo tudi v prihodnje raje obračali k zdravju.


Verjamemo namreč, da v prihodnosti ne bo več bolnic, ampak bodo to zdravilnice. Tako kot ne bo več šol, ki bi pošolale človeka, ampak bodo to mojstrilnice in modrovalnice, kjer se bo kalila čutečnost, čuječnost in srčnost!





Moč diha pozimi


Zima je čas počitka, spanja narave in tudi človek naj bi se takrat malo bolj obrnil vase, upočasnil tempo, užival v plodovih dela, ki jih je požel jeseni in v miru premleval, kam bo usmeril energijo pomladi.


Je pa zima tudi čas nižjih temperatur in manj gibanja. Vsaj v naravnem okolju je tako. Zato smo pripravili webinar, na katerem smo govorili o preventivnih ukrepih v teh zimskih tednih.

Zahvaljujemo se vsem, ki ste se udeležili spletnega klepeta, kjer smo obrazložili teh 5 ukrepov in dodali še enega ;-)

Za tiste, ki pa se nam niste uspeli pridružiti (vabimo, da se naročite na naše novice), povzemamo vsebino. Prijetne počitnice in preostanek zime želimo!



1. Dihanje skozi nos


Obvezno, ne samo pozimi, je dihanje skozi nos 24/7. Izjeme so samo velik napor, zamašen nos in intenzivna čustva ter morebitne poškodbe, ki zapirajo pretok zraka skozi nos.

V nosu se zrak očisti, segreje in navlaži. V sinusih nosa se izloča NO (dušikov oksid), ki ima izjemno zdravilno in preventivno funkcijo ter pomirja vnetja. O tem plinu, ki je izjemno pomemben obrambni igralec proti virusom gripe smo več pisali tu: https://www.dihalnica.si/post/cepivo-proti-virusom-gripe-ali-dihanje-skozi-nos-kaj-pravi-znanost


2. Temperatura v spalnici


Dihanje ima izjemno pomembno vlogo pri termoregulaciji organizma, ki pa je ključna funkcija za ohranjanje dobre imunosti. Jasno nam je, da ni dobro, če se aparati, stroji pregrevajo niti, če iz hladnih želimo iztisniti vso moč. Mnogi še avto prej ogrejejo ali pa poleti ohladijo, preden gredo od doma. No, telo je naše prvo in najbolj intimno prevozno sredstvo. Torej!?

V spalnici naj bo med 16 in 19 stopinj. Tako se dobro spi, dihanje se samodejno izvaja skozi nos, saj se tako zrak segreva in načeloma je dih tudi volumensko zmanjšanj in upočasnjen, kar umirja organizem. Pretople spalnice ali otroške sobe vodijo v pregrevanje in "notranji zdravnik" je prisiljen hladiti organizem s pomočjo dihanja skozi usta. To pa vodi v sindrom hiperventilacije in se lahko izteče sčasoma v mnoge patologije, vnetne procese, slabo počutje, depresijo itd.


3. Odprta usta


Pogosto dihanje skozi usta je ena od najbolj vidnih in najbolj škodljivih dihalnih razvad. K temu so nagnjeni otroci do šestega leta zaradi nezdravega čustvovanja v družini, bivanja v pretoplem okolju (pretirano oblačenja, previsoka temperatura v otroških sobah) ter manjka gibanja. Ta razvada se potem lahko ohrani in vodi v ortodontske težave, pogosta vnetja pljuč in žrela, zamašen nos, rinitis in nagnjenost k alergijam. K temu so nagnjeni tudi starostniki, ki telesno pešajo in jim dnevne obremenitve pomenijo povečan napor. Prikrito in prepogosto pa skozi usta diha ogromen delež populacije. Ocenjuje se, da kar 80% ljudi prikrito hiperventilira. K temu pripomore preveč sedenja, slaba drža, manko gibanja, kroničen stres, nezdrava in z umetnimi barvili in sladili in drugo toksično kemijo obremenjena hrana, manko smisla itd.

Še posebej pozimi je torej pomembno, da zavestno dihamo skozi nos. Na ta način tudi zmanjšamo možnost vstopa virusov in bakterij ter drugih vsiljivcev in škodljivih snovi v naša pljuča.

Poseben poudarek dihanja skozi nos pa je potreben, če morate zaradi tržnih interesov kritične človeške infrastrukture, ki jo vodi pohlep , nositi masko pri delu. O tem smo veliko napisali že spomladi https://www.dihalnica.si/post/maska-da-ali-ne in razumemo, da nimajo vsi ljudje možnosti in poguma (pritiski na posameznika so neverjetni in zarežejo globoko v živo tkivo človekove dostojnosti in temeljnih pravic ter naravnega prava). Zato pa smo za take pripravili posnetek, kjer govorimo o tem, kako dihati pod in z masko: https://www.dihalnica.si/post/kako-dihati-z-masko.


4. Butejkova tehnika dihanja - počasno dihanje skozi nos


Počasno dihanje, kot ga učimo pri Butejkovi metodi je strokovno ena od najbolj raziskanih in znanstveno utemeljenih dihalnih tehnik, ki ne izvira iz tradicije joge, z izjemnim učinkom na zdravje in dobro počutje nasploh.

Priporočamo, da si vsak dan vzamete po nekaj minut in dobesedno hibernirate. Umirite dih do minimuma.

Zakaj in kakšni so učinki pišemo tu: https://www.dihalnica.si/post/kisik-in-zdravje


5. Dih čebelice - brahmari pranajama


Brahmari je tehnika dihanja, kjer ob izdihu simuliramo zvok leta čebele. Gre za neke vrste predenje, če bi iskali sorodno dihanje pri sesalcih (v tem primeru pri mačkah). V jogi ima podoben učinek tudi mantranje OM.

S takim dihanjem se iz sinusov nosa izloča do 15-krat več dušikovega oksida v nosno votlino. O vlogi NO smo že pisali in je dosegljivo na povezavah med zgornjimi ukrepi.

Samo tehniko diha čebelice pa smo posneli in je na voljo v okviru tečaja Slovenija diha.



SLOVENIJA DIHA - akcija


V teh časih nam marsikaj jemlje dih. Zato smo pri Dihalnici v decembru 2020 začeli z akcijo Slovenija diha in jo glede na povpraševanje in izjemno dobro sprejetost podaljšali kar na celo leto 2021.

Gre za osveščanje o tem, kakšno moč ima zavestno dihanje za celostni razvoj človeka. Seveda je v prvem planu telesno zdravje. Zato vas naučimo, kako dihati, da bo v celicah in organih več kisika. Ni pa to vse. Naučimo in pokažemo vam zakaj je treba dihati s trebušno prepono in zakaj je treba ohranjati lepo držo. Govorimo tudi o vplivu čustev na dihanje in posledično seveda na zdravje. Ter, smo v vodnarjevi dobi, prizemljeno govorimo tudi o duhovnosti.





Dihanje je zavestna prizemljitev duha za ustvarjanje sveta.

Z dihanjem se duh prizemlji. Z dihanjem se kvantni preskok zgodi. Duh se iz vseprisotnega polja, kjer obstaja en sam trenutek potencialne in vsemogoče večnosti, z dihom v svet mehanske fizike prelevi, pretoči.

Z dihanjem se svetlobna hitrost ustavi, da duh svojo podobo na ogled postavi. Zato vse, kar diha, skriva v sebi večnega duha. Dihanje, pravimo, je most med zavestnim in nezavednim. In dihanje je alkimija duha, ki z dihom iz nič naredi nekaj.

Dihanje je tudi veter, ki prinaša in odnaša ta igrivi eter.

In med duhom in dihom je duša, ki vse to posluša in obe strani spraviti skuša.

Od pljuč do srca dih se vije in tu duša uglašuje naše melodije.

Vsaka stvar se zvije, ko človek duha iz nje izbije, saj duša se skrije.

Le človek je tisti, ki duha zaduši. In le človek je tisti, ki duha razigra in zavestno ljuboživost okolju podari.


2021 JE LETO PROŽNE ODPORNOSTI


Veliko navdiha vam želim.

dr. Milan Hosta

929 views

Recent Posts

See All