Ni mi vseeno, kako dihajo moji otroci.
Odgovoren sem za njihovo zdravje!
Ni mi vseeno, kako dihajo naši otroci v šolah!
Ni mi vseeno, kaj se zgodi, ko na obraz maska prileti.
Kar takoj vas soočim z resnico. V zraku pod masko v nekaj trenutkih pade nivo kisika na raven, ki je pod sprejemljivo mero varnosti pri delu po standardih OSHA*
29 CFR 1910,146, "Dovoljenje za delo v zaprtih prostorih," OSHA vsebuje zahteve za prakso in postopke za zaščito delavcev v splošni industriji pri nevarnosti vstopa v zaprte prostore.
Standard opredeljuje ozračje s pomanjkanjem kisika kot vsako ozračje, ki vsebuje manj kot 19,5 vol.% kisika. Vsako ozračje, ki vsebuje manj kot 19,5 odstotka kisika, je nevarno in v njega ne morejo vstopiti nezaščiteni delavci.
S tem, ko si na obraz nataknemo masko, vsak prostor postane nevaren.
*OSHA: Occupational safety and health administration, US Department of Labour
Naprava, s katero si na posnetku merim kisik pod masko je umerjena na 19,5% Vol. kisika v atmosferi in se avtomatično sproži alarm, če pade pod to vrednost. Meni je takoj padla pod sprejemljivo mejo.
Torej, dobesedno takoj, ko si otrok nadane masko, se ustvarijo pogoji, ki niso v skladu s standardi varovanja zdravja pri delu. Najbrž potem tudi v šoli ne!?
Za kaj točno gre.
Saj načeloma ni problem, če je v zraku malo manj kisika. Vemo, da lahko človek živi tudi na nadmorskih višini, kjer je 18% ali 17% Vol kisika normalno. Problem tiči v tem, da maska za cca. (tako smo izmerili) 15% zmanjša vsebnost kisika v zraku, ki ga vdihavamo. Iz 20,9Vol% pade tudi na 18Vol% ali še nižje, kar pomeni okoli 15% manj kisika in s tem tudi parcialni tlak kisika v vdihanem zraku pada. Medtem, ko se Vol% CO2 hitro in nevarno zviša in s tem tudi CO2 parcialni tlak vdihanega zraka poviša za več 10x. Za to gre. To ni normalno stanje in organizem mora nekako ves ta šok kompenzirati.
Torej dobimo dvojni šok, ki zmede nevrocepcijo, vnese kaos v možganske centre, ki upravljajo dihanje, čustva in motoriko.
Kajti, manko kisika v zraku vodi k temu, da se človek hitreje utrudi in živčni sistem se odzove tako, da nas usmerja k pasivnosti, saj se tako zavaruje pred hipoksijo.
Več CO2 pa vodi k hitremu dihanju, kar pa ekscitira, draži in vzburja organizem.
Ob tem seveda ne smemo pozabiti, da se na notranjem delu maske ustvari ugodna vlažna atmosfera za plesni in mikrobe, ki jih z dihanjem skozi usta vnašamo globoko v pljuča, kar še dodatno in bremeni in šibi imunski sistem.
Z masko torej učitelj (pa pustimo, da naj o tem, kako maska vpliva nanj, razmišlja in čuti sam) poseže v najbolj intimne fiziološke in nevrološke procese mojega otroka, ga zmede na fiziološki ravni, mu s tem niža konativne in kognitivne sposobnosti, in kar je najbolj pomembno, slabi otrokovo zdravje in onemogoča učinkovito delovanje imunskega sistema.
Daljši prispevek bom objavil v prihodnjih tednih, vsekakor pred začetkom novega šolskega leta, saj gre pri zapovedani uporabi maske pri pouku za eklatanten primer organiziranega pedagoškega kriminala. Posiljena šolska stroka se bo morala soočiti s travmatičnimi posledicami tako na ravni posameznikov, na kar pristojne strokovne organizacije za duševno zdravje že nekaj časa opozarjajo, prav tako pa se bo šolski sistem najbrž še nekaj časa opotekal v smislu post-travmatskih posledic. In če ne bo hitro prepoznal, da je sam žrtev, nas v jeseni čakajo enaki ukrepi, po zgledu Nemčije pa morda celo obvezno cepljenje, za katerega je vse več znanstveno dokazanih dejstev, da ne služi temu, za kar ga razglašajo, niti ne rešuje od tega, kar naj bi reševal.
Če koga zanima merjenje, naj piše na mail dihalnica@spolint.org
Organiziral bom merjenje v prihodnjih dneh, kjer boste lahko posneli, dokumentirali, kako maska deluje pri vas in s tem obvestili učitelja ali delodajalca o nevarnih delovnih pogojih.
Comments