Čuteči in čuječi v času viroz

Tehnika za ozaveščanje stresa. Ko zaznamo spremembo v okolju, lahko je to enostavno nekaj, kar nas prestraši (če smo že pri strahu) vsekakor pa tisto, kar naši čuti, ki so obrnjeni navzven (vid, sluh, tip, vonj, okus, temperatura) zaznajo, postanemo pozorni in se postavimo v "prežo." Postanemo čuječi.

Kako biti čuječ?

Vso pozornost enostavno usmeriš na ta čutila in skozi njih zbiraš podatke o spremembi v okolju in hkrati (te stvari potekajo sočasno), bereš in spremljaš tudi dogajanje v svojem telesu - senzacije. Kaj čutiš znotraj, ko se zunaj dogaja to in to...


Pokažimo to na primeru. Ko gledaš film, kjer se dogaja hudo nasilje, se običajno nekaj dogaja tudi v tvojem lastnem telesu. Torej slika na ekranu, se spremeni v informacijo v naših možganih, ki telesu pošiljajo "zgodbo" preko živčnih poti in preko hormonov, da nekako odreagiramo na to, kar se dogaja. Ker se seveda to dogaja na TV, se mi dejansko (verjamem, da toliko razuma imamo) ne skrijemo za kavč ali pobegnemo iz dnevne sobe, temveč zgolj zadržimo dih, morda obnemimo z odprtimi usti, stisnemo trebušne mišice, saj s tem zavarujemo svoje drobovje (tako kot to naredimo, če smo v resnični nevarnosti), morda začutimo napetosti v mišicah nog, rok, stiskamo pesti, kot da bi se hoteli braniti pred nasilnežem s TV ekrana, hitreje nam utripa srce, z enim prijemom vržemo pest kokic v usta ali agresivno in hitro grizemo hrano, če slučajno pri tem še jemo, itd.

Ko zaznamo te senzacije, je dobro, če zavestno sprostimo napetosti, se ustavimo in vklopimo razum ter izklopimo TV.


TV sicer lahko izklopimo, ne moremo pa izklopiti drugih dogodkov, ki nas v življenju pretresajo in povzročajo stres in strah. No in tu pride na vrsto dihanje in dobro poznavanje tehnik obvladovanja stresa.


Ko zaznaš npr. strah, se ustaviš, daš čutila na prežo (navzven in navznoter), zapreš usta, pripreš oči (če znaš, vklopiš še periferni vid) ter narediš naslednje: Počasi in z vso pozornostjo vdihuješ situacijo, dejansko povohaš življenje v tem trenutku in zavzameš status opazovalca (svojo zavest izvzameš iz dogajanja in opazuješ svoje telo kot objekt, ki je v odnosu z drugimi objekti v okolju) in hkrati (s to zavestjo) spremljaš tudi senzacije v telesu, čustva, ki se ob tem porajajo, misli in energetsko stanje, ki te prežema kot celoto. Vohanje nevarnosti je biološko dejstvo. Naš nos je izjemno dobro oživčen in nosi ključne informacije direktno v t.i. sesalske "male" možgane, hipotalamus in limbični sistem, kjer se odigra cel kup zank, ki nas usmerijo k boju, v beg ali pa predajo nalogo "velikim možganom," ki razumno odgovorijo na situacijo. V kolikor pri zaznavi nevarnosti ne zapremo ust in ne vključimo dihanja skozi nos, obstaja velika verjetnost, da gre informacija direktno v možgansko deblo, t.i. reptilianske možgane, ki sproži nezavedno reakcijo, ki običajno pomeni, da otrpnemo in čakamo, da nevarnost mine oz. odreagiramo z neartikulirano borbo.

Vohanje nevarnosti v tem kontekstu pomeni, da se dobro informiraš, opremiš razum z relevantnimi in kar se da resničnimi podatki in nato si oblikuješ mnenje ter odgovoriš sproščeno ali pa izbereš beg ali boj.

****** In zdaj se preselimo v korona čase. Opazuj se, kako se te dotakne vsakodnevno preštevanje okuženih in mrtvih itd. Opazuj se, kako se te dotakne (katere senzacije se pojavijo), ko ti ukažejo, da moraš dati masko na obraz, čeprav je nekaterim izbranim ni treba ali se ti ne zdi smiselno v določenih okoliščinah. Opazuj se, kako reagiraš, ko nekdo zraven tebe smrka in kašlja (je reakcija kaj drugačna kot lansko leto?); opazuj se, kako reagiraš na nekoga, ki ne nosi maske, čeprav bi jo po priporočilih moral; opazuj se, ko ti rečejo, da moraš na test ali da mora tvoj otrok v karanteno, ker je bil kolega od sošolca pozitiven, čeprav je asimptomatski (zdrav); opazuj se, ko se ob tebi pogovarjajo o tem zlobnem virusu. Opazujmo se! Povohajmo ta virus, poglejmo dobro naokrog in lažje nam bo ohranjati notranji mir!


Opazujmo, kako na površje prihaja senčna plat človeštva, z namenom da se na svetlobi razgradi. Edina pot naprej, je pot skozi to čistilno akcijo.



104 views

Integralno dihanje & Biohacking

Flow & Life Coaching

Z naročilom e-novic se strinjate s priloženimi splošnimi pogoji in GDPR.