• dihalnica.si
  • celebratebreath.com English

Å¡port

Za boljši športni rezultat je izjemnega pomena, kako dihamo. Najboljša izmenjava plinov iz pljuč v kri in iz krvi v celice se dogaja, če dihamo skozi nos tako pri vdihu kot izdihu. To vodi k večji vsebnosti CO2 in NO v pljučih, učinkovitejši transport kisika po telesu, boljši izkoristek aerobnih procesov v celicah, nižji srčni utrip pri enakem naporu in več razpoložljive energije. 

Hiperventilacija pogosto spremlja športnike pred nastopom. Tekmovalna anksioznost, ki je lahko prisotna tudi več dni prej, strah, čustvena napetost in tudi evforija dvigujejo srčni utrip in pospešujejo dihanje tudi takrat, ko bi bilo za pripravo športnika bolje, da ostaja miren. Posledice hiperventilacije pred ali po naporu niso ugodne, zmanjšujejo oksigenacijo tkiva in znižujejo VO2 max. Kot prikazuje slika spodaj, tudi možgani dobijo manj kisika in vsi psiho-motorični procesi so oslabljeni.

Na Dihalnici za športnike posredujemo znanja, vaje in trike, kako spodbujati delovanje srčno-žilnega in dihalnega sistema. Učimo kako naravno povečati vsebnost eritropoetina (EPO) v krvi, kako pospešiti delovanje vranice, kako v hipu znižati visok srčni utrip in se pripraviti na eksplozijo energije, ki je potrebna pri mnogih športih. Posebne vaje namenjamo razvoju večje pljučne kapacitete in večanju tolerance na CO2, kar omogoča premagovanje večjih in daljših naporov. 

Pri uporabi dihanja za izboljšanje športne priprave uporabljamo kombinacijo Buteykove in Wim Hof metode ter izbranih tehnik pranayame. Mentalni fokus pa izboljšujemo s pomočjo biofeedback naprave in kopanja v ledeni vodi.