• dihalnica.si
  • celebratebreath.com English

Od ust do ust

“Priznam, zahvaljujoč vam in vaši metodi, se je meni in mojemu sinu znatno izboljšalo stanje. Sin nima več nikakršnih težav že od januarja. Meni, pa čeprav je bila vadba namenjena predvsem otrokom, se je stanje izboljšalo do te mere, da lahko vsak napad odpravim že s samimi dihalnimi vajami in jogo. Pumpice, brez katerih je bilo meni prej življenje nepredstavljivo, sedaj ležijo po zaprašenih predalih. Res velika hvala za to, če pa boste organizirali še kakšne tečaje za odrasle, me kar obvestite.”

 

“Zelo striktno smo tudi skrbeli za druge zahteve, povezane z izvajanjem navedene metode, kot so zahteve povezane s spanjem, športno aktivnostjo in dihanjem ob njej ipd. Kar se slednjega tiče, je sinu prešlo v navado in še danes na primer teče z zaprtimi usti …
Celotno zdravljenje s pomočjo Buteykove metode smo izvajali pod strogim nadzorom pulmologinje, ki je skladno z izboljšanjem počasi zmanjševala odmerke zdravil.
Sklenem lahko z ugotovitvijo, da je sin po nekaj mesecih rednega izvajanja Buteykovih vaj postopoma popolnoma prenehal z jemanjem zdravil. Od takrat jih niti enkrat več ni bilo potrebno uporabiti.”

 

“V dneh po predavanju sem bolj pozorna na učence, na njihovo držo med poukom. Opazovala sem dihanje otrok, ki so bili med sabo v sporu ali v jezi. Delavnica je bila zanimiva, ker je konkretno zastavljena. Predstavili ste nekaj teoretičnih izhodišč, ki pa ste jih res konkretno razložili na primerih. Želim vam še naprej uspešno raziskovanje polja dihanja in veliko strokovnih uspehov.”

Alenka

»Oba s sinom sva mnenja, da je bila Dihalnica kratka in jedrnata s povsem konkretnimi primeri, tako teoretičnimi kot praktičnimi. Predavanje je bilo povsem razumljivo z vsemi napotki za vadbo izboljšanja dihanja, kar je tudi namen. Sin je začel z izvajanjem takoj, kakšni bodo rezultati pa bomo videli čez nekaj časa. Sedaj izvaja 3 x dnevno dihalne vaje po Buteyko metodi, redno si čisti nos in pazi na dihanje z zaprtimi usti.«

Andrej

“Na mene je dihalnica pustila močan vtis in vsi moji bližnji so morali poslušati povzetke in zaključke. Ob vašem predavanju sem se spomnila na stvari, ki jih že vemo, pa na njih pozabljamo in si ne vzamemo časa. Pregled je bil zelo celosten in zato ne tako poglobljen. Sama sem si želela o stvareh izvedeti še kaj več in narediti še kakšno vajo, ki bi jo lahko uporabila sama ali z učenci. Ampak, za kaj takega bi se morali sestati še kdaj.  Najlepša hvala za to izkušnjo in nova znanja.”

Goranka

 

“Bilo je enkratno z globoko vsebino in tisoč iztočnicami za razmišljanje tako za vas kot ustanovo, kot seveda za nas starše. Res, dobro izbrana tema kljub temu, da je bila “izhod v sili”zaradi bolezni prvotno mišljene predavateljice.
Res je škoda, da se takih zadev ne udeležuje več staršev, ker prav gotovo bi vsak našel kaj pozitivnega za sebe pa žal ne znajo izkoristiti, kar jim je ponujeno.”

 

“Res pohvala za izbor predavatelja, ki je vskočil namesto načrtovane gospe. Širina pogleda nase in na svet okoli nas – vsekakor najprej nase, da lahko potem tudi na sočloveka – daje našemu vsakdanu poseben pečat!  In tale “možakar”, kateremu se sicer čuti, da je drugačen “difovc”, je pustil pečat. Res fino, da je spregovoril na tako preprost in razumljiv način, tudi o stvareh, o katerih ne govorimo prav dosti.”

 

»Čim bolj poznamo sebe, svoje telo, svojo psihično in duhovno eksistenco, tem več možnosti imamo za zadovoljivejše usmerjanje samega sebe in svoje okolice, učencev v razredu. Tako kot učitelji ustrezneje in bolj odgovorno zaživimo z njimi . Dihalnica za učitelje nam je lahko v pomoč pri tem.«

Alenka Weithauser, integrativna psihoterapevtka

 

»Dihalnico toplo priporočam vsakemu posamezniku. Njene vsebine so temelj kakovostnega življenja, saj brez dihanja in z njim povezanih vplivov na organizem, življenje človeka ne obstaja.«

Matej Plevnik, doktorski študent

 

»Ne glede na to, da že nekaj let hodim na jogo, mi je sobotna delavnica prav v zvezi s samim dihanjem, ogromno doprinesla k ozaveščanju pravilnega dihanja. Predvsem mi je bilo zanimivo testiranje, koliko korakov zmoremo brez vdiha in mogoče, če bi imeli več časa bi lahko prav temu posvetili več pozornosti. Težko je na kratko predstaviti najpomembnejše vtise, lahko pa rečem, da sem ves vikend razmišljala o posameznih delih Dihalnice, poskušala kontrolirati dihanje ter poskušala prenesti bistvo svojim prijateljem ter družinskim članom. Življenje je postalo zelo kompleksno in zahtevno in prav zato je stanje našega duha in telesa zelo pomembno (prav tako tudi povezava med njima). Dihalnica ponuja kratek povzetek tega kar bi morali vedeti in znati uporabljati vsak dan in vsak trenutek življenja, saj dihati pomeni živeti.«

Lili Bošnjak, ravnateljica

 »Meni je bila všeč celotna dihalnica – zelo poučna, večina stvari zame povsem novih… Zato menim, da ni bila nobena tema odveč ali preobširna… Tema je bila podana jasno, razlaga nazorna in razumljiva (brez nerazumljivih, zelo strokovnih izrazov), dopolnjena s primeri in vajami, kar je še olajšalo razumevanje… Morda bi dodala še kakšno dihalno vajo več… V spomin pa se mi bo verjetno vtisnila predvsem pomembna vloga CO2 (ki se mi do sedaj sploh ni zdela tako pomembna). Dihanje je samoumeven proces, za katerim se skriva širše ozadje, ki skriva vzrok številnih težav, s katerimi se soočamo v vsakdanjem življenju… O tem se se prepričala na dihalnici, spoznala dihalne vaje ter pravilno tehniko dihanja, ki omogoča boljše počutje, delovanje…«

Ana Novak, študentka

“Z izvedbo Dihalnice sem bila zelo zadovoljna. Uvodno predavanje je bilo zanimivo, razumljivo in zame pomembno, saj sem pridobila informacije, ki so spodbudile moje miselne procese, zakaj do težav pri dihanju sploh pride. S kratko razlago razvoja človeka skozi zgodovino so nekatera dejstva postala razumljiva in jasna, zato so se brez težav spremenila tudi moja prepričanja. Prej sem verjela, da so težave, povezane z dihanjem, dedne narave, da gre za kronično, bolezensko stanje, na katerega nimam vpliva. Sedaj verjamem, da lahko z ozaveščanjem  svojega dihanja in vajami, ki Ste jih predstavili, kakovostno vplivam  na stanje svojih dihal in celo odpravim astmatične napade. Znanje, ki sem ga pridobila, sem takoj začela preizkušati  na sebi, pri svoji petletnici in tudi na delovnem mestu, kjer imam kot učiteljica elementarka stik z majhnimi otroki.  Pri sebi sem pozorna, da diham skozi nos, da zvečer, ko grem spat, ne ležim več na hrbtu  in da je temperatura v spalnici nižja kot v ostalih bivalnih prostorih. Svojo deklico in šolske otroke pa sem pridobila z Vašima zgodbicama, ki skozi domišljijski svet nazorno, doživeto in zelo konkretno predstavita problem napačnega dihanja in enostavno rešitev zanj. Otroci so se tako vživeli in ju  ponotranjili, da ob moji kretnji »dotik kazalca na nos« avtomatično zaprejo usta, po teku pri športni vzgoji pa samoiniciativno drug drugega opozarjajo »dihaj kot miška«. Opažam, da je kronično pokašljevanje v skupini močno upadlo, da pa se je močno povečala vzdržljivost posameznika pri psihofizičnih aktivnostih. Pri hčerki, ki ima sicer vsako pomlad hujše težave z dihanjem in potrjeno astmo, pa odkar redno izvajava Vaše vaje zadrževanja diha in korakanja po stanovanju, do napada še ni prišlo.”

Nataša Lenarčič, učiteljica 

“Predavanje Dihalnica je bilo razumljivo, zanimivo ter kljub temu da mi je tema že dobro znana, mi je bil všeč predvsem način predavanja, ki se me dotakne. Udeležba me je spodbudila, da tudi sama sedaj izvajam dihalne vaje pa čeprav le za nekaj minutk tekom dneva. Najbolj me preseneča kako hitro se mi nos zamaši ter odmaši. Prav neverjetno.
Na vsakem koraku nas bombandirajo z informacijami o zdravem, fit življenju, toda Dihalnica je prijetna osvežitev. Omogoča nam nov pogled na vsakdanje hitenje ter nas na preprost način nauči, kako se v vrtincu življenja zaustaviti ter zadihati s polnimi pljuči.” 

Nina S., študentka kineziologije

“Izrednega pomena se mi zdi , da ste izpostavili, kako je pomemben stik s samim seboj. Da je pomemben čas, ki si ga vsak mora vzeti zase in poznavanje lastnega telesa. Če ne poznaš svojega telesa, potem težko funkcioniraš v današnjem svetu, ki je prehiter, površinski in od tebe vseskozi nekaj zahteva.
Velikokrat je stres tako močan, da ga telo sam težko predela, da se stvari vanj nalagajo. Zanimivo mi je bilo dejstvo, da s pomočjo enostavnega pregleda dihanja lahko sam oceniš, v kakšnem stanju »predihanosti« si, koliko kisika imajo moje celice v sebi.
Všeč mi je bilo učenje dihanja na globoko, opazovanje razlike v dihanju v čustvenih stanjih. Poudarili ste pomen pitja med učnim procesom za učence in seveda tudi za učitelje. Sama opažam, da velikokrat med poučevanjem kar nekako izklopim telo in ga» aktiviram« šele, ko zaključim z delom v razredu.
Že med vašo razlago o pomenu pravilnega dihanja sem imela pred očmi učence, ki imajo velikokrat odprta usta, sedijo na nogah, so zelo nemirni. Tukaj se mi zdi, da lahko učitelji z enostavnim usmerjanjem o pravilni drži, dihanju naredimo veliko.”

Alenka